تشکیل نخستین میز  تخصصی حصیر در هرمزگان

نخستین جلسه میز تخصصی حصیر در استان با حضور معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هنرمندان، پیشکسوتان، فعالان رشته حصیر بافی، پژوهشگران و مشاوران خوشه حصیر  شهرک‌های صنعتی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، ساناز رمجی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان هدف از تشکیل میز تخصصی حصیر را  بررسی مسائل و مشکلات صنعتگران حوزه حصیر و رفع آن عنوان کرد و افزود: ارتقای کیفیت محصولات حصیری و نوآوری با حفظ اصالت، استاندارد سازی محصولات، و شناسایی و ایجاد بازار عرضه و فروش محصولات حصیری از دیگر اهداف این میز تخصصی است.

او با اشاره به اینکه در این میز تخصصی راهکارهای صادراتی و کمک به صادرات محصولات حصیری نیز بررسی می‌شود، اظهار کرد: شناسایی صنعتگران فعال و با انگیزه و علاقه‌مند حوزه حصیر نیز در این میز تخصصی پیگیری می‌شود.

رمجی افزود: برنامه‌ریزی برای ثبت روستای بهمنی به عنوان روستای ملی حصیر و مهر اصالت ملی برای حوزه حصیر از دیگر اقدامات این میز تخصصی خواهد بود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: میزهای تخصصی با ایجاد هماهنگی، حمایت‌های لازم و برنامه‌ریزی‌های راهبردی می‌توانند به توسعه پایدار و افزایش کیفیت و رقابت‌پذیری صنایع‌دستی کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071801347
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha